Zamieszczone przez Pidziek
Wymiana słupka silnika vs zwiększone spalanie
Zwiń
X
-
Wymiana słupka silnika vs zwiększone spalanie
Witam
Chciałbym poznać opinię forumowiczów o problemie z którym się zmagam, zanim odwiedzę jakiś warsztat, gdzie zaczną nawijać mi makaron na uszy oraz wyliczać części jakie muszę wymienić, aby wyeliminować problem.
A mianowicie zmuszony byłem wymienić słupek silnika 1.9TDI 105KM po obróceniu się panewek korbowodu. Kultura pracy silnika jest chyba lepsza niż poprzednika, dynamika na 3 biegu także, gorzej jest na 1 czy 2, jednakże wzrosło średnie spalanie ok. 1 litra, ponadto na gorącym silniku zaczął słabo palić, czasem jak mi nagle zgaśnie, bo dam za mało gazu to muszę kręcić i kręcić za nim załapie kilka sekund. Rzęzi i rzęzi, że boję się puszczać nim małżonkę w krótkie trasy!
Co może być według Państwa najbardziej prawdopodobną przyczyną takiego stanu rzeczy. Wszystkich logów nie robiłem, jednkże korekty paliwa i bipy są w normie, może trochę zawyżone na jednej pompce, ale nie przekracza dawki 0,8.
Może to wina nie wyregulowania pompek, może ten element został zaniedbany przy wymianie silnika, chyba że nie ma potrzeby ich regulacji przy wymianie silnika, bo nie są wymontowywane?!
Proszę o opinię co według was może być odpowiedzialne za ciężkie zaplanie na ciepłym, zwiększone spalanie i delikatnie słabszą dynamikę na 1 i 2 biegu?
-
-
Zamieszczone przez przemikKomplet logow wyjasni sprawe.
log-01-003-xxx-xxx
log-01-003-xxx-xxx-basic
log-01-004-xxx-xxx
log-01-007-xxx-xxx-termostat2
log-01-010-xxx-xxx
log-01-011-xxx-xxx
log-17-003-xxx-xxx-termostat
LOG-01-011-003-008
LOG-01-013-018-023_last
Dodam, że ostatnio doszedł problem z odpalaniem, tak długo muszę nim kręcić, że czasami myślę że już nie ma zamiaru zapalić. Zaraz po wymianie zauważyłem, że dłużej musiałem kręcić na ciepłym.
No i do tego zaraz po uruchomieniu przez jakieś 10minut potwornie kopci nie przepalonym paliwem, dosłownie jak lokomotywa. Mechanik ma wyjmować i sprawdzać pompki bo podejrzewa, że któraś leje. Dla mnie to jest trochę podejrzane, gdyż dawki paliwa jakie pokazuje komputer nie są aż tak straszne:
Dawki (Gr 013) 0,33 -0,42 -0,49 0,61 (Gr 018) 0 0 0 0 (Gr 023) -19 -47 -35 -9
Dawki (Gr 013) 0,33 -0,45 -0,49 0,64 (Gr 018) 0 0 0 0 (Gr 023) -19 -50 -35 -12
Nie mam już cierpliwości do tego auta, same koszty i błądzenie we mgle! A może znacie jakiegoś magika, który pewniejszy swoich diagnoz będzie?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemikLogi zrobione na zimnym silniku ... czyli zle.
Nagrzej porzadnie auto i pokaz
Statyczne - 001,004,007,013,018 i 023
Statyczne Basic Settings - 003
[ Dodano: Pon 08 Cze, 15 01:55 ]
Zamieszczone przez przemikLogi zrobione na zimnym silniku ... czyli zle.
Nagrzej porzadnie auto i pokaz
Statyczne - 001,004,007,013,018 i 023
Statyczne Basic Settings - 003
Dodam tylko, że na rozgrzanym silniku po przejechaniu ponad 100km kąt synchronizacji jest -1 a na zimnym -1,5, natomiast spalanie na jałowym na rozgrzanym 0,6 a na zimnym 0,4. Czy to o czymś świadczy?
013, 018, 023 http://vaglog.pl/log_220359.html
011, 003, 008 dynamic http://vaglog.pl/log_220360.html
001, 004, 010 dynamic http://vaglog.pl/log_220361.html
001, 003, 004 http://vaglog.pl/log_220362.html
010 static http://vaglog.pl/log_220368.html
003 static http://vaglog.pl/log_220366.html
007 statichttp://vaglog.pl/log_220365.html
003 basic http://vaglog.pl/log_220364.html
011 basic http://vaglog.pl/log_220367.html
011 static http://vaglog.pl/log_220363.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemikGeneralnie problem jest tylko w regulacji cisnienia doladowania.
Sprezarka niedoladowuje w najbardziej uzytecznym zakresie obrotów.
Sprawdz uklad podcisnienia (wezyki) oraz samą gruszke.
Pisząc, że jest problem z regulacją ciśnienia doładowania masz na myśli problem z turbiną, tak? Czy ona może mieć wpływ na ciężkie odpalanie i kopcenie?
Poza tym gruszkę wymieniłem na oryginał i czyściłem turbinę ok. 1tyś. km wstecz, bo mi turbina się wieszała, i od tego czasu turbina nie zawiesza się, więc turbina powinna być ok, chyba że nie do końca problem został wyeliminowany!
[ Dodano: Wto 09 Cze, 15 19:14 ]
Zamieszczone przez serektZamieszczone przez przemikGeneralnie problem jest tylko w regulacji cisnienia doladowania.
Sprezarka niedoladowuje w najbardziej uzytecznym zakresie obrotów.
Sprawdz uklad podcisnienia (wezyki) oraz samą gruszke.
Pisząc, że jest problem z regulacją ciśnienia doładowania masz na myśli problem z turbiną, tak? Czy ona może mieć wpływ na ciężkie odpalanie i kopcenie?
Poza tym gruszkę wymieniłem na oryginał i czyściłem turbinę ok. 1tyś. km wstecz, bo mi turbina się wieszała, i od tego czasu turbina nie zawiesza się, więc turbina powinna być ok, chyba że nie do końca problem został wyeliminowany!
Komentarz
-
Komentarz