Wymiana słupka silnika vs zwiększone spalanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • serekt
    Classic
    • 2019
    • 0

    Wymiana słupka silnika vs zwiększone spalanie

    Zamieszczone przez Pidziek
    jak są w Polsce to jeszcze jakieś starocie
    aktualnie na pokładzie LazerWay LL 5W30 ... chętnie przygarnę tak ze 20L (piszę powaźnie) tego badziewia, oczywiscie w wyprzedaźowej cenie tak za 50% :P
  • serekt
    Classic
    • 2014
    • 7

    #2
    Wymiana słupka silnika vs zwiększone spalanie

    Witam
    Chciałbym poznać opinię forumowiczów o problemie z którym się zmagam, zanim odwiedzę jakiś warsztat, gdzie zaczną nawijać mi makaron na uszy oraz wyliczać części jakie muszę wymienić, aby wyeliminować problem.
    A mianowicie zmuszony byłem wymienić słupek silnika 1.9TDI 105KM po obróceniu się panewek korbowodu. Kultura pracy silnika jest chyba lepsza niż poprzednika, dynamika na 3 biegu także, gorzej jest na 1 czy 2, jednakże wzrosło średnie spalanie ok. 1 litra, ponadto na gorącym silniku zaczął słabo palić, czasem jak mi nagle zgaśnie, bo dam za mało gazu to muszę kręcić i kręcić za nim załapie kilka sekund. Rzęzi i rzęzi, że boję się puszczać nim małżonkę w krótkie trasy!

    Co może być według Państwa najbardziej prawdopodobną przyczyną takiego stanu rzeczy. Wszystkich logów nie robiłem, jednkże korekty paliwa i bipy są w normie, może trochę zawyżone na jednej pompce, ale nie przekracza dawki 0,8.
    Może to wina nie wyregulowania pompek, może ten element został zaniedbany przy wymianie silnika, chyba że nie ma potrzeby ich regulacji przy wymianie silnika, bo nie są wymontowywane?!
    Proszę o opinię co według was może być odpowiedzialne za ciężkie zaplanie na ciepłym, zwiększone spalanie i delikatnie słabszą dynamikę na 1 i 2 biegu?

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Warto by bylo sprawdzic ustawienie walka rozrzadu. W tym nowym silniku rozrzad byl zmieniany, czy zostal ten co byl :?:
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • serekt
        Classic
        • 2014
        • 7

        #4
        Zamieszczone przez Maicroft
        Warto by bylo sprawdzic ustawienie walka rozrzadu. W tym nowym silniku rozrzad byl zmieniany, czy zostal ten co byl :?:
        Był zmieniany, wzięty z poprzedniego silnika bo tam zmieniałem 15 tyś. km wstecz!

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #5
          Komplet logow wyjasni sprawe.
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • serekt
            Classic
            • 2014
            • 7

            #6
            Zamieszczone przez przemik
            Komplet logow wyjasni sprawe.
            log-01-001-xxx-xxx-st
            log-01-003-xxx-xxx
            log-01-003-xxx-xxx-basic
            log-01-004-xxx-xxx
            log-01-007-xxx-xxx-termostat2
            log-01-010-xxx-xxx
            log-01-011-xxx-xxx
            log-17-003-xxx-xxx-termostat

            LOG-01-011-003-008
            LOG-01-013-018-023_last

            Dodam, że ostatnio doszedł problem z odpalaniem, tak długo muszę nim kręcić, że czasami myślę że już nie ma zamiaru zapalić. Zaraz po wymianie zauważyłem, że dłużej musiałem kręcić na ciepłym.
            No i do tego zaraz po uruchomieniu przez jakieś 10minut potwornie kopci nie przepalonym paliwem, dosłownie jak lokomotywa. Mechanik ma wyjmować i sprawdzać pompki bo podejrzewa, że któraś leje. Dla mnie to jest trochę podejrzane, gdyż dawki paliwa jakie pokazuje komputer nie są aż tak straszne:
            Dawki (Gr 013) 0,33 -0,42 -0,49 0,61 (Gr 018) 0 0 0 0 (Gr 023) -19 -47 -35 -9
            Dawki (Gr 013) 0,33 -0,45 -0,49 0,64 (Gr 018) 0 0 0 0 (Gr 023) -19 -50 -35 -12

            Nie mam już cierpliwości do tego auta, same koszty i błądzenie we mgle! A może znacie jakiegoś magika, który pewniejszy swoich diagnoz będzie?

            Komentarz

            • przemik
              RS
              • 2012
              • 1610

              #7
              Logi zrobione na zimnym silniku ... czyli zle.
              Nagrzej porzadnie auto i pokaz
              Statyczne - 001,004,007,013,018 i 023
              Statyczne Basic Settings - 003
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz

              • serekt
                Classic
                • 2014
                • 7

                #8
                Zamieszczone przez przemik
                Logi zrobione na zimnym silniku ... czyli zle.
                Nagrzej porzadnie auto i pokaz
                Statyczne - 001,004,007,013,018 i 023
                Statyczne Basic Settings - 003
                To już teraz dopiero jak od mechanika odbiorę, ale dzięki za zainteresowanie.

                [ Dodano: Pon 08 Cze, 15 01:55 ]
                Zamieszczone przez przemik
                Logi zrobione na zimnym silniku ... czyli zle.
                Nagrzej porzadnie auto i pokaz
                Statyczne - 001,004,007,013,018 i 023
                Statyczne Basic Settings - 003
                Zaktualizowane logi na ciepłym silniku, proszę o ocenę:
                Dodam tylko, że na rozgrzanym silniku po przejechaniu ponad 100km kąt synchronizacji jest -1 a na zimnym -1,5, natomiast spalanie na jałowym na rozgrzanym 0,6 a na zimnym 0,4. Czy to o czymś świadczy?

                013, 018, 023 http://vaglog.pl/log_220359.html
                011, 003, 008 dynamic http://vaglog.pl/log_220360.html
                001, 004, 010 dynamic http://vaglog.pl/log_220361.html
                001, 003, 004 http://vaglog.pl/log_220362.html
                010 static http://vaglog.pl/log_220368.html
                003 static http://vaglog.pl/log_220366.html
                007 statichttp://vaglog.pl/log_220365.html
                003 basic http://vaglog.pl/log_220364.html
                011 basic http://vaglog.pl/log_220367.html
                011 static http://vaglog.pl/log_220363.html

                Komentarz

                • przemik
                  RS
                  • 2012
                  • 1610

                  #9
                  Generalnie problem jest tylko w regulacji cisnienia doladowania.
                  Sprezarka niedoladowuje w najbardziej uzytecznym zakresie obrotów.
                  Sprawdz uklad podcisnienia (wezyki) oraz samą gruszke.
                  Przemek
                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                  Komentarz

                  • serekt
                    Classic
                    • 2014
                    • 7

                    #10
                    Zamieszczone przez przemik
                    Generalnie problem jest tylko w regulacji cisnienia doladowania.
                    Sprezarka niedoladowuje w najbardziej uzytecznym zakresie obrotów.
                    Sprawdz uklad podcisnienia (wezyki) oraz samą gruszke.

                    Pisząc, że jest problem z regulacją ciśnienia doładowania masz na myśli problem z turbiną, tak? Czy ona może mieć wpływ na ciężkie odpalanie i kopcenie?
                    Poza tym gruszkę wymieniłem na oryginał i czyściłem turbinę ok. 1tyś. km wstecz, bo mi turbina się wieszała, i od tego czasu turbina nie zawiesza się, więc turbina powinna być ok, chyba że nie do końca problem został wyeliminowany!

                    [ Dodano: Wto 09 Cze, 15 19:14 ]
                    Zamieszczone przez serekt
                    Zamieszczone przez przemik
                    Generalnie problem jest tylko w regulacji cisnienia doladowania.
                    Sprezarka niedoladowuje w najbardziej uzytecznym zakresie obrotów.
                    Sprawdz uklad podcisnienia (wezyki) oraz samą gruszke.

                    Pisząc, że jest problem z regulacją ciśnienia doładowania masz na myśli problem z turbiną, tak? Czy ona może mieć wpływ na ciężkie odpalanie i kopcenie?
                    Poza tym gruszkę wymieniłem na oryginał i czyściłem turbinę ok. 1tyś. km wstecz, bo mi turbina się wieszała, i od tego czasu turbina nie zawiesza się, więc turbina powinna być ok, chyba że nie do końca problem został wyeliminowany!
                    Proszę Cię dla mojej edukacji napisz mi który log i które parametry w nim zawyżone bądź zaniżone świadczą o tym że sprężarka mi nie doładowuje?

                    Komentarz

                    Pracuję...